Automaat

Een automaat oftewel een auto met een automatische transmissie is al lang niet meer een auto voor oudere mensen. Een automaat is niet alleen veiliger, maar het rijdt super. Kortom alle redenen om in een automaat te gaan rijden. Mensen die eenmaal een automaat hebben gehad, stappen heel zelden weer over naar een auto met een schakelbak.

Dat zegt genoeg !

Hoe bedien je een automaat.
De bedieningshendel heeft de volgende keuzestanden: P (park) – parkeerstand R (reverse) – achteruit N (neutral) – vrijstand D (drive)  –  rijstand

Losse les á 45 minuten –  €42,50 per les.
SUPER STUNT ACTIE 10 x lessen €400,-

Automaat: geen GRATIS proefles!

Schrijf je in via Whatsapp

06 55 81 03 33

Inschrijven

    Heb je theorie?
    NeeJa

    Categorie:

    Regel een Gezondheidsverklaring via het CBR gemakkelijk online en een machting voor de rijschool. CBR-rijschoolnummer: 0556Z7

    Het rijden op zich is heel simpel. Hendel in de P of N en starten, vervolgens in de D, gasgeven en rijden maar. Als er gestopt moet worden alleen maar remmen en (als er lang gestopt moet worden) in de N zetten; bij kort stoppen, bijv. voor verkeerslicht of om voorrang te verlenen, dan alleen voet op de rem en  loslaten als er weer gereden kan worden. Moet er bijv. heel snel ingehaald worden, dan kan het gaspedaal geheel ingetrapt worden (zgn. kickdown), waarna automatisch teruggeschakeld wordt naar de laagst mogelijke versnelling en er snel geaccelereerd kan worden.

    Wat zijn de voordelen van een automaat.

    Een automaat slaat (indien motorisch goed afgesteld) niet af, dus ook niet voor verkeerslichten, op hellingen en in andere situaties, dus minder stress!. In de file is een automaat ideaal, omdat niet steeds opnieuw hoeft te worden in- en uitgeschakeld. Het linkerbeen vervult geen functie meer en kan in een ontspannen houding  geplaatst worden. Liefhebbers van een pittige rijstijl kunnen bij verkeerslichten altijd het snelste wegsprinten. Er kan heel economisch gereden worden als het gaspedaal met mate ingetrapt wordt, zonder dat dit het comfort benadeelt;dus geen schokkerig gedrag of kans op afslaan van de motor bij te laag toerental.